Odoopilot er godkendt af Erhvervsstyrelsen som bogføringssystem
Da vi tidligere i år blev Odoo-partnere, vidste vi også, at det næste vigtige mål for os var at få godkendt Odoo’s regnskabsmodul hos Erhvervsstyrelsen. Derfor er vi også glade for, at vi nu kan fortælle, at Odoopilot, som vi kalder det, er blevet godkendt som bogføringssystem.
Godkendelsen betyder, at I som Odoo-brugere kan være sikre på, at systemet lever op til alle krav i bogføringsloven, hvilket sikrer, at jeres bogføring og økonomistyring foregår efter gældende standarder. Med godkendelsen er I som virksomhed altså garanteret et regnskabssystem, der følger lovgivningens krav til digitale løsninger, samt at systemet understøtter en moderne og lovpligtig bogføringsproces.
Oplysninger om Odoopilot:
FOB-nr.: fob913960
itpilot ApS
Livøvej 21, 1
8800 Viborg
CVR: 30568656
Hvad kræver den nye bogføringslov?
Formålet med den nye bogføringslov er at gøre det lettere for erhvervsdrivende at bogføre (og afstemme bogføringen) korrekt, at sende og modtage e-fakturaer samt automatisk at indberette både årsregnskab og moms.
Derfor stiller den nye bogføringslov også krav til, at bogføring foregår digitalt, hvilket stiller en række krav til de digitale regnskabssystemer. Nogle af de krav, der stilles i bogføringsloven, er:
- At transaktioner skal bogføres i et digitalt bogføringssystem.
- At bilag (købs- og salgsfakturaer) opbevares digitalt i bogføringssystemet.
- At transaktioner ikke kan slettes i bogføringssystemet.
- At der løbende tages backup af data.
- At data kan udlæses til myndigheder.
Med Odoopilot kan I være sikre på, at alle bogføringsdata bliver håndteret og opbevaret i overensstemmelse med de krav, der er stillet i den nye bogføringslov. I behøver ikke bekymre jer om at overholde lovens specifikationer manuelt, da Odoopilots funktioner sørger for, at transaktioner bliver registreret korrekt, og at alle bilag opbevares digitalt og sikkert. På den måde sikrer I, at jeres bogføring altid er i orden, og at data til enhver tid kan tilgås og udlæses, hvis det kræves af myndighederne.
Odoo er meget mere end bogføring og regnskab
Odoo er et open source ERP-system, og systemet tilbyder derfor også meget mere end et bogføringssystem. Odoo består nemlig af en bred række forretningsapplikationer og værktøjer, som kan hjælpe jer med at administrere og optimere jeres arbejdsprocesser.
Med Odoo får I en platform, hvor data nemt deles og anvendes på tværs af afdelinger, hvilket skaber et solidt fundament for en mere effektiv og datadreven virksomhed. Når jeres data opbevares ét sted, kan I spare tid og undgå manuelle fejl, da information automatisk opdateres og er tilgængelig i realtid. Dette styrker samarbejdet mellem afdelinger og giver jer et dybere indblik i virksomhedens økonomi og daglige drift.
I Odoo kan I følge hele kunderejsen – lige fra starten, hvor kunden er et lead i CRM-modulet, til der sendes et tilbud i salgsmodulet. Salgsdata kan automatisk overføres til regnskabsmodulet (Odoopilot), og systemet kan også oprette opgaver i projektstyrings- eller produktionsmodulet. Dette er blot et lille eksempel på, hvordan data automatisk kan overføres til andre moduler.
Gennem Odoo’s effektive datadeling, kan I undgå dobbelte registreringer og manuelle fejl, idet data kun skal indtastes én gang og derefter automatisk deles på tværs af systemet.
Kontakt os for mere information
Har I spørgsmål til Odoopilot, eller vil I gerne høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at effektivisere jeres forretningsprocesser med Odoo? Kontakt os gerne for en uforpligtende samtale. Ring til os på 87 25 07 87 eller udfyld kontaktformularen. I kan også booke et møde med Jannik, der står klar til at fortælle jer mere om Odoo’s muligheder og vores øvrige ydelser.