B2B leadgenerering
Optimer jeres B2B-leadgenerering og øg salget i jeres virksomhed.
Hos itpilot hjælper vi jer med at skabe den rette strategi for jeres leadgenerering, så I kan skabe endnu flere relevante leads.
Få en effektiv strategi for jeres B2B-leadgenerering
For at få succes med B2B-leadgenerering, er det vigtigt, at I har en velovervejet strategi for, hvordan I vil anskaffe relevante leads. En effektiv strategi kombinerer ofte flere forskellige redskaber og metoder for at maksimere jeres resultater. Det kan fx være en kombination af:
- Content marketing
- Whitepapers & e-bøger
- E-mail marketing
- Webinarer
- Lead Ads
- Content Upgrades
- Beregnere
- SEO
- Annoncering
Hvad er jeres optimale leadgenererings-mix?
For at skabe relevante leads skal I udnytte de forskellige redskaber og metoder, I har til rådighed på tværs af digitale kanaler. Et optimalt leadgenererings-mix består ofte af en kombination af flere forskellige tilgange, der hver især spiller en vigtig rolle i at tiltrække og konvertere potentielle kunder. Hvad der er det mest optimale for jer, afhænger af jeres aktuelle situation, jeres virksomhed samt jeres branche.
Kontakt os for at høre mere om et optimalt leadgenererings-mix
Gennem en kombination af content marketing og SEO, kan I tiltrække relevant trafik til jeres hjemmeside. Ofte vil det være på jeres hjemmeside, at I kan skabe jeres leads, fx ved at de udfylder en kontaktformular, tilmelder sig jeres nyhedsbrev m.v.
Fra jeres hjemmeside kan I tilbyde de besøgende adgang til mere indhold, fx nyhedsbreve, whitepapers, e-bøger, webinarer og lignende. Gennem disse indholdstyper, kan I skabe leads (Marketing Qualified Leads – MQL), ved at kræve, at de besøgende skal indtaste sin mailadresse for at få adgang til indholdet.
Betalt annoncering, herunder også retargeting, kan være en effektiv måde at nå ud til jeres potentielle kunder, der allerede har vist interesse for jeres virksomhed eller ydelser. Gennem betalt annoncering kan I øge jeres synlighed på relevante platforme og eventuelt genaktivere målgruppen. Særligt i forbindelse med retargeting er Lead Ads et særligt relevant redskab, som I kan anvende.
Når I skaber trafik til jeres hjemmeside, er det ikke alle besøgende, der konverterer. Her er det derfor interessant og værdifuldt at kunne identificere de virksomheder, som interagerer med jeres online indhold. Med værktøjer som Leadinfo kan I se, hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, og hvilke sider de læser eller bruger mest tid på. På baggrund af dette kan I målrette jeres opfølgning og salgsindsats mod de mest interessante potentielle kunder.
Skal vi hjælpe jer?
Vi er klar til at hjælpe jer med B2B-leadgenerering. Vi ved, at det kræver et mix af forskellige indsatser, redskaber og metoder at skabe relevante leads, og vi tager derfor udgangspunkt i jeres aktuelle situation og jeres mål.
Vi hjælper jer både med at udarbejde jeres leadgenereringsstrategi samt med rådgivning om og udarbejdelse af content marketing, SEO-optimering, annoncering m.v.
Vi er desuden Leadinfo-partnere, så vi kan sørge for, at I får implementeret dette redskab og kommer godt fra start. Læs mere om Leadinfo her.
Leadinfo
Se hvem, der besøger jeres hjemmeside
Med Leadinfo kan I få et værdifuldt indblik i, hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, og hvilket indhold de kigger på. Derudover kan I også få viden om, hvor disse virksomheder er i deres købs- og beslutningsproces. Det giver jer mulighed for at målrette jeres markedsførings- og salgsindsats til de relevante virksomheder.
Integrér Leadinfo med jeres andre systemer
Leadinfo tilbyder mere end 70 forskellige integrationer med andre systemer. Der er fx integrationer til både LinkedIn, Teams, Salesforce, Microsoft Dynamics, Google Ads og Google Analytics. Der er med andre ord rig mulighed for at integrere jeres CRM-system, e-mailmarketingplatform eller kommunikationsplatforme med Leadinfo, så data let kan overføres til de forskellige systemer.