PIMpilot
Med PIMpilot får I en unik cloudbaseret softwareapplikation, der forenkler og automatiserer integrationen mellem jeres PIM system og jeres websites eller webshops.
Få en PIM integration til jeres webshop
itpilot har udviklet PIMpilot: En unik cloudbaseret softwareapplikation, der forenkler og automatiserer en integration mellem PIM systemer og hjemmesider eller webshops.
Der er mange fordele ved at have en integration mellem jeres PIM system og jeres hjemmeside eller webshop. Det er blandt andet med til at optimere kundeoplevelsen og forretningsprocesserne.
Vil I have en stabil og sikker løsning, der automatisk synkroniserer al jeres produktdata fra PIM systemet med jeres hjemmesider eller webshops, så er PIMpilot den rette løsning for jer.
Kontakt os for at få en uforpligtende snak om, hvordan PIMpilot kan være med til at styrke jeres forretning.
Hvordan fungere PIMpilot?
Med PIMpilot kan I læne jer tilbage og nyde godt af alle fordelene. PIMpilot er nemlig en cloudbaseret softwareapplikation, der kører automatisk, når det først er sat op.
I samarbejde med en af vores itpiloter er du med til at definere, hvordan PIMpilot skal bearbejde jeres produktdata, samt hvilket system eller systemer jeres PIM system skal integreres med. PIMpilot bliver dermed bindeleddet mellem jeres PIM system og jeres hjemmesider eller webshops.
PIMpilot fungerer med alle PIM systemer, og kan synkronisere produktdata med alle shopsystemer. Uanset om jeres webshop er lavet i Magento/Adobe Commerce, WooCommerce, Shopify, Prestashop, Drupal, Joomla eller et andet shopsystem, er PIMpilot den rette løsning for jer.
Hvem er PIMpilot til?
PIMpilot henvender sig først og fremmest til virksomheder, som allerede har implementeret et PIM system, men som endnu ikke har taget skridtet fuldt ud, og dermed ikke har integreret PIM systemet med en hjemmeside eller en webshop.
PIMpilot er både velegnet til virksomheder, som har én hjemmeside eller webshop samt til virksomheder, der har flere hjemmesider og/eller webshops – og som håndterer flere forskellige sprog.
Med PIMpilot kan I nemt administrere produkterne på tværs af jeres forskellige hjemmesider og webshops. PIM integrationen sørger for at synkronisere data på tværs af jeres online salgskanaler med en fast frekvens. På den måde er I sikre på, at al produktdata – uanset kanal – bliver opdateret hurtigt og nemt.
Integrer PIM-systemet med andre systemer
PIMpilot er et effektivt redskab til at synkronisere jeres produktdata med jeres hjemmesider og webshops, men for at få det fulde udbytte af jeres PIM system, bør det også synkroniseres med jeres øvrige it-systemer. Det kan eksempelvis være til jeres ERP-system, til markedsføringsafdelingens it-systemer, fx Adobe InDesign, til markedspladser som Amazon og Google Merchant Center og lignende.
Er I i tvivl om, hvilke it-systemer jeres PIM system kan ingereres med, så tag os med på råd. Vi har stor erfaring med udvikling af integrationer mellem forskellige it-systemer.
Fordele ved PIMpilot
Her beskriver vi de mest markante fordele ved at anvende PIMpilot til at skabe en dynamisk integration mellem virksomhedens PIM-system og dens hjemmeside og/eller webshop.
En af de største fordele ved at integrere et PIM-system med en hjemmeside eller webshop er, at det sikrer en højere kvalitet og konsistens af produktdata. PIM-systemet er en central database, hvor alle produktdata kan administreres og opdateres på én gang. Det betyder, at hjemmesiden eller webshoppen altid vil have den nyeste og korrekte information om produkterne.
At integrere et PIM-system med en hjemmeside eller en webshop har en anden klar fordel, nemlig at det bliver nemmere og hurtigere at opdatere produktdata. Med et PIM-system skal medarbejderne ikke bruge tid på f.eks. at beskære billedmateriale eller opstille produktdata i en bestemt rækkefølge – det tager PIMpilot sig helt automatisk af. Det sikrer, at tekst og billeder altid bliver præsenteret ensartet og professionelt på hjemmesiden/webshoppen.
Da produktdata er centraliseret i PIM-systemet, kan de opdateres i realtid, hvilket kan have en direkte effekt på hjemmesiden eller webshoppen. Alternativt kan produktdata opdateres ved planlagte kørsler, hvilket medfører, at webshoppen hurtigere kan opdatere ændringer i produktinformationerne, f.eks. priser, beskrivelser, billeder og/eller tilgængelighed.
Med en integration mellem et PIM-system og en webshop kan produktlanceringer blive effektiviseret betydeligt. Da alle produktdata er samlet i PIM-systemet, kan produktinformationen nemt opdateres, når en ny vare skal lanceres. Herved kan webshoppen være klar til at sælge produktet, så snart lanceringen sker, hvilket kan øge salget og reducere omkostningerne ved lanceringen.
En anden markant fordel ved at integrere et PIM-system med en webshop er, at det kan føre til en bedre oplevelse for kunderne. Eftersom webshoppen vil have den nyeste og mest korrekte information om produkterne, kan kunderne få en mere præcis og informativ oplevelse, når de besøger webshoppen. Dette øger kundetilliden, og i mange tilfælde vil kunderne blive mere tilbøjelige til at foretage et køb.
En integration mellem et PIM-system og en webshop kan også føre til en effektivisering af markedsføringen. Når alle produktdata er samlet i PIM-systemet, er det nemt og hurtigt at oprette, administrere og præcisere, hvilke parametre en kampagne skal bygges op omkring ved hjælp af PIMpilot. Det kan være et særligt brand, en bestemt målgruppe eller en intensivering rettet imod kommende kunder.
Synkronisering af produktdata med høj it-sikkerhed
Hos itpilot tager vi jeres it-sikkerhed alvorligt. Derfor er vi ISAE 3402-certificerede. Det er jeres sikkerhed for, at vi har 100% styr på it-sikkerhed og god it-skik. I kan med andre ord trygt lade os hjælpe med at styrke jeres virksomhed og effektivisere jeres arbejdsprocesser med vores PIM integration, PIMpilot.