Få en unik integration mellem inriver og WordPress
Virksomheder med mange eller komplekse produktdata opnår mange fordele ved at implementere et PIM-system til håndtering af produktdataene. Med et PIM-system opnår virksomhederne en Single Source of Truth; det danner altså grundlaget for mere konsistente og præcise produktdata på tværs af virksomheden.
For at opnå størst mulig værdi af et PIM-system bør det integreres med virksomhedens øvrige platforme og salgskanaler. På den måde sikres det, at PIM-systemet fungerer fuldt ud som en Single Source of Truth, og medarbejderne risikerer ikke at lave tastefejl, når produktdata skal opdateres på tværs af virksomhedens forskellige kanaler.
inriver – WordPress integration
Anvender jeres virksomhed inriver og WordPress, har vi udviklet den helt rette løsning for jer. Vi har nemlig udviklet PIMpilot, som er en unik cloudbaseret softwareløsning, der kan integrere inriver med WordPress/WooCommerce.
PIMpilot fungerer som en bro mellem de to platforme, hvor der sker en automatisk overførsel af produktinformation på tværs af systemerne. Det sikrer ikke kun nøjagtighed og konsistens i data, men også en betydelig tidsbesparelse og forbedret effektivitet.
Kort fortalt tager PIMpilot produktdata fra inriver, hvorefter det bearbejdes og matches med de rette inputfelter i WordPress. Når først PIMpilot har integreret inriver og WordPress, skal I ikke gøre noget for at opdatere produktdata i WordPress/WooCommerce – det opdateres helt automatisk.
Problemet med manglende integration mellem systemerne
Problemet med en manglende integration mellem systemerne stammer primært fra den manuelle håndtering af produktinformation. Uden en effektiv integration mellem inriver og WordPress ender I med at arbejde i separate siloer, hvilket skaber ineffektivitet og øger risikoen for fejl. Manuelle opdateringer af produktdata på tværs af forskellige platforme kræver både tid og ressourcer, hvilket kan føre til forsinkelser i lanceringen af nye produkter eller ændringer i eksisterende sortimenter.
Den adskilte dataadministration skaber desuden også en risiko for inkonsistens i informationen på tværs af forskellige kanaler. Sker det, kan det forvirre kunderne og underminere jeres virksomheds troværdighed og professionalisme.
Manglen på automatisering kan ydermere føre til fejl og unøjagtigheder i produktbeskrivelser, priser og tilgængelighedsoplysninger, hvilket igen kan resultere i utilfredse kunder og tabte salgsmuligheder.
Fordele ved PIMpilot
Der er mange fordele ved at integrere inriver og WordPress med hinanden gennem PIMpilot. Nogle af de mest væsentlige fordele er:
- Tidsbesparelser
- Forbedret effektivitet
- Forbedret datakonsistens
- Færre tastefejl
- Effektivisering af produktlanceringer
Cases: ”PIMpilot løste alle vores udfordringer”
PIMpilot har spillet en afgørende rolle i at løse udfordringerne ved at integrere inriver med WordPress for nogle virksomheder, blandt andet Purus og Unidrain. Begge virksomheder stod overfor komplekse behov for effektiv produktinformationshåndtering på deres hjemmesider. Ved hjælp af PIMpilot har de begge opnået betydelige forbedringer i deres online drift og præsentation af produktdata.
Christian Bang Jensen, digital marketing koordinator hos Unidrain, har bl.a. udtalt: ”Efter et enkelt møde med itpilot forstod de vores udfordringer, og på kort tid formåede de at løfte det tunge sværd fra vores sten ved at udvikle den helt nye PIM-Integrations-Applikation (PIMpilot), der løste alle vores udfordringer. Uden denne integrationsløsning var vores ønske om en ny og moderne hjemmeside aldrig blevet opfyldt.”
Læs hele casen med Unidrain Læs hele casen med Purus
Hør mere om jeres muligheder med PIMpilot
Anvender jeres virksomhed inriver og WordPress? Så er PIMpilot lige noget for jer! Vil I høre mere om, hvordan PIMpilot kan bidrage til en styrket og effektiv produktdatahåndtering og -distribution, så kontakt os til en uforpligtende samtale.
Ring til os på tlf. +45 87 25 07 87 eller udfyld kontaktformularen herunder.