Hvad er Odoo?


Hvad er Odoo?

Odoo er et avanceret business management-system, der samler alle virksomhedens forretningsprocesser i én integreret løsning. Odoo har et bredt udvalg af apps, der dækker alt fra salg og lagerstyring til HR og projektledelse – du kan læse meget mere om de forskellige apps i dette blogindlæg.

Odoo er en fleksibel og skalerbar platform, der kan tilpasses specifikt til jeres virksomheds behov, uanset jeres branche og virksomheds størrelse. Faktisk har I mulighed for at få en komplet løsning, som er sammensat specifikt til jeres branche, og som kan skaleres i takt med, at jeres virksomhed vokser og udvikler sig.

Hos itpilot hjælper vi virksomheder med digital transformation. Vi rådgiver derfor også vores kunder om, hvad der vil være den bedste løsning for deres virksomheder og deres specifikke behov. Odoo kan være en god løsning for mange virksomheder, og som Odoo-partner kan vi hjælpe med at implementere, tilpasse og optimere virksomhedernes Odoo-løsninger, hvilket sikrer en smidig og effektiv digital transformation.

En samlet pakke til hver industri

Vi ved, at hver branche og hver virksomhed har deres egne, unikke behov og udfordringer. Derfor er der sjældent én løsning, der passer til alle. Odoo kan være en værdifuld løsning for mange virksomheder, fordi løsningen kan skræddersys til den enkelte virksomhed. Derfor kan vi også skræddersy en løsning til lige præcis jeres virksomhed.

I hver branche er der forskellige behov. En ejendomsmægler har fx andre behov end en frisør eller en bilforhandler. På samme måde har produktionsvirksomheder andre behov end detailforretninger eller servicevirksomheder. Her stiller Odoo en række branchespecifikke løsninger til rådighed, som også kan udvides og tilpasses til jeres specifikke behov og krav.

Apps til alle forretningsområder

Odoo er et app-baseret system, og derfor findes der også en række forskellige apps, som understøtter virksomhedernes forskellige forretningsområder. Hver app er integreret med de øvrige, aktive apps, hvilket skaber en sammenhængende og effektiv arbejdsproces. Læs mere om nogle af de forskellige apps, der findes til de forskellige forretningsområder herunder.

Website & webshop

Med Odoo har I mulighed for at bygge en professionel hjemmeside og webshop med Odoos Website Builder. I har selv rig mulighed for at administrere og redigere jeres hjemmeside takket være drag’n’drop-funktionen.

Med eCommerce appen kan I desuden udvide jeres hjemmeside med en webshop, så I kan sælge jeres produkter online. Derudover har I også mulighed for at skabe et online kursusmodul på hjemmesiden.

Apps til hjemmeside og webshop:

  • Website
  • eCommerce
  • Blog
  • Forum
  • eLearning
  • Live Chat
  • Events

Salg

Alle virksomheder har en salgsproces, og derfor har Odoo også en række forskellige apps, der understøtter salgsprocessen. Odoos salgsrelaterede apps inkluderer CRM, tilbudsgivning, POS m.v. Dermed kan Odoo både anvendes til at administrere kundeemner og kunderelationer, lige som der kan oprettes tilbud, ordrer m.v. For butikker, restauranter og lignende er POS-appen særligt interessant. Samlet set giver disse forskellige apps et godt overblik over salgsaktiviteterne og kundeinteraktioner.

Apps til salg:

  • CRM
  • Salg
  • POS
  • Abonnementer
  • Udlejning

Lager og produktion

Odoo kan også anvendes til at optimere lagerstyring og produktionsprocesser. Gennem lagerappen kan I sikre en effektiv lagerstyring med funktioner til sporing af lagerbeholdning, modtagelse og afsendelse af varer samt lageroptælling. Derudover giver Odoo realtidsopdateringer og integration med andre forretningsprocesser, så I dermed kan reducere lageromkostningerne og forbedre leveringshastigheden.

Gennem produktionsappen kan I planlægge og styre jeres produktionsproces. Denne app understøtter nemlig blandt andet produktionsplanlægning, styklistestyring, arbejdsordrer og vedligeholdelse af udstyr. Alt sammen funktioner, der understøtter en effektiv produktion.

Der er også en Indkøbsapp, der gør det nemt for jer at håndtere indkøb og leverandører. Samlet set giver disse forskellige apps jer mulighed for at sikre en strømlinet forsyningskæde og reducere omkostningerne.

Apps til lager og produktion:

  • Lager
  • Produktion
  • PLM (Product Lifecycle Management)
  • Indkøb
  • Vedligeholdelse
  • Kvalitetskontrol

HR

Odoo har også en række forskellige apps til HR-afdelingen. Her er det muligt at administrere medarbejderne samt de forskellige HR-processer. De forskellige HR-apps understøtter alt lige fra rekruttering og onboarding til lønadministration og performance management.

Medarbejderne kan få adgang til en selvbetjeningsportal, hvor de har mulighed for at håndtere deres egne oplysninger og anmode om fri- og feriedage. Disse forskellige Hr-apps arbejder sammen og er med til at skabe en effektiv HR-funktion, der understøtter medarbejdernes trivsel og virksomhedens vækst.

Apps til HR:

  • Medarbejdere
  • Ansættelse
  • Fritid
  • Vurdering (fx MUS)
  • Flådestyring
  • Underskriv 
  • Kontakter

Marketing

Odoos marketingapps er udviklet til at planlægge og udføre effektive marketingkampagner. Med de to apps E-mailmarketing og Marketing Automation er det muligt at udsende målrettede e-mailkampagner til nyhedsbrevsmodtagere eller informationsmails til kunder eller andre kontakter i systemet. Afholder I løbende events kan disse også let administreres via Event-appen.

Apps til marketing:

  • E-mailmarketing
  • Marketing automation
  • SMS marketing
  • Social marketing
  • Events
  • Undersøgelser

Services og projekter

For virksomheder, der arbejder med projekter og serviceleverancer, tilbyder Odoo en række apps til at forbedre projektstyring og kundesupport. Med projektstyringsappen er det muligt at planlægge, følge op på og levere projekter til tiden. Derudover er der apps til tidsregistrering og ressourcestyring, så I kan sikre, at jeres projekter kører effektivt og inden for budgettet. Helpdesk app'en sikrer desuden en effektiv håndtering af jeres kundesupport.

Apps til services og projekter:

  • Projekter
  • Tidsplan
  • Helpdesk
  • Planlægning
  • Aftaler

Vil I høre mere om Odoo?

Odoo har et stort udvalg af apps, der gør det muligt for jer at samle alle jeres forretningsprocesser i én integreret løsning. Ved at samle jeres forskellige forretningsprocesser i Odoo, sikrer I også, at data automatisk kan deles på tværs af de forskellige apps, hvilket bidrager til et styrket datagrundlag, færre fejlindtastninger samt en bedre synergi mellem jeres forskellige forretningsområder og arbejdsprocesser.

Når I vælger Odoo til jeres virksomhed, får I et fleksibelt og skalerbart system, som kan tilpasses til jeres virksomheds behov og krav. Er I i tvivl om Odoo er den rette løsning til jeres virksomhed, så tøv ikke med at kontakte os. Vi kan rådgive jer om, hvad der giver bedst mening for jeres virksomhed baseret på jeres aktuelle situation og vækstambitioner – og sammen kan vi finde den helt optimale løsning for jer.

Hos itpilot er vi Odoo-partner, og vi er derfor også klar til at hjælpe jer med at implementere, tilpasse og optimere jeres Odoo-løsning, så I får mest muligt ud af systemet og kan fokusere på at drive og vækste jeres virksomhed.


Arkivér